Od 4 do 7 marca 2025 roku w Berlinie odbywała się największa wystawa turystyczna ITB Berlin 2025. Z dumą informujemy, że przedstawiciele UAMEDTOURS odwiedzili to wydarzenie w celu nawiązania kontaktów z nowymi partnerami.
Pawilony turystyki medycznej były szeroko reprezentowane, w tym kliniki stomatologiczne z Turcji. Obecnie rozszerzamy listę naszych partnerów w Turcji, którzy świadczą usługi stomatologiczne w mieście Antalya.
Szczególnie warto zauważyć stoisko Ukrainy. Rozmawialiśmy na temat rozwoju turystyki na Ukrainie i wstępną zgodę na współpracę z Związek Ukraińskich Operatorów Turystycznych.
Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB Berlin jest wiodącą światową wystawą przemysłu turystycznego, która odbywa się co roku w marcu w Berlinie. Łączy ona przedstawicieli organizacji turystycznych, touroperatorów, hoteli, linii lotniczych i innych dostawców usług turystycznych z całego świata.
Pierwsza ITB Berlin odbyła się w 1966 roku z inicjatywy Manfreda Busche. Wzięło w niej udział jedynie dziewięciu wystawców z pięciu krajów — Egiptu, Brazylii, Republiki Federalnej Niemiec, Gwinei i Iraku — którzy przedstawili swoje oferty na powierzchni wystawowej 580 m² dla 250 odwiedzających z branży. Od tego czasu wystawa stale się rozwijała: w 1974 roku powierzchnia wystawowa przekroczyła 20 000 m², a w 2016 roku, z okazji 50-lecia, ITB Berlin przyciągnęła 10 000 wystawców z 187 krajów, których odwiedziło 120 000 odwiedzających branżowych i 60 000 prywatnych.
Uczestnicy ITB Berlin reprezentują wszystkie segmenty branży turystycznej: krajowe i regionalne organizacje turystyczne, touroperatorzy, agencje turystyczne, przewoźnicy, hotele, firmy ubezpieczeniowe, wypożyczalnie samochodów, dostawcy technologii i inni. Wystawa jest otwarta zarówno dla odwiedzających branżowych, jak i dla szerokiej publiczności, przy czym ponad 70% prywatnych odwiedzających pochodzi z Berlina i Brandenburgii, a reszta — z sąsiednich krajów związkowych i sąsiedniej Polski.
- Co roku ITB Berlin wybiera nowy kraj partnerski, który ma możliwość zaprezentowania się na wystawie. W 2018 roku po raz pierwszy partnerem został niemiecki region — Meklemburgia-Pomorze Przednie. W 2019 roku partnerem była Malezja, a w 2024 roku — Oman.
- ITB Berlin zawsze była na czołówce wdrażania nowych trendów w turystyce. W latach 80. XX wieku wystawa poruszała temat "nowych mediów", a w 2000 roku dyskutowano o mobilnym internecie. Segment technologii turystycznych (Travel Technology) stał się jednym z największych i najbardziej międzynarodowych na wystawie.
- W 1992 roku ITB Berlin podjęła kwestię praw człowieka w kierunkach turystycznych i włączyła ochronę środowiska do swojego programu, sprzyjając wdrożeniu ekologicznie czystych i zasobooszczędnych ofert na rynku turystycznym.